Планету накриває енергетична криза, ціни на енергоресурси і ресурси навпинно йдуть вверх, тому для підприємств і організацій всіх форм власності необхідно забезпечити контроль та моніторинг витрат енергоресурсів.

Метал гідридні ємності для зберігання водню, матеріали та систем для зберігання водню, в першу чергу на борту транспортних засобів, які б забезпечували пробіг до 500 км, а також для стаціонарного та автономного застосування.

 

Такий набір може доповнити ваш автомобіль практично вічним акумулятором-конденсатором на 16,8V

 

Ми використовуємо такі блоки з суперконденсаторів для забезпечення щільності струму для  роботи електролізера Enapter для роботи  від сонячної електростанції 

Enapter- стандартизований електролізер з аніонообмінною мембраною (АЕМ)

Суперконденсатори - це пристрої для зберігання та відновлення енергії. Вони забезпечують короткі спалахи великої потужності, мають короткий час зарядки та розрядки, не використовують шкідливих хімічних речовин і пропонують практично нескінченну кількість циклів, перш ніж потребувати заміни або ремонту.

Традиційно, коли ми думаємо про накопичення енергії, ми автоматично звертаємо увагу на акумулятори. Завдяки своїм хімічним властивостям акумуляторам потрібен досить великий час для зарядки, особливо це стосується літієво-полімерних акумуляторів. Тому літій-іонні акумулятори краще підходять для ринку електромобілів, з їх великою щільністю потужності та відсутністю ефекту пам’яті (коли акумулятори з часом стає важче заряджати). Однак, незважаючи на ці особливості, акумулятори не завжди підходять для деяких транспортних засобів, таких як гібриди та водневі автомобілі. Тут можна застосовувати конденсатори з великим ефектом. Як ми вже знаємо, використовуючи конденсатори в електричних схемах, конденсатори мають можливість швидко заряджатись та розряджатись у міру необхідності. Ось чому вони найкраще підходять для гібридних та водневих автомобілів, які потребують великої кількості енергії за найкоротший час.

Що таке суперконденсатори?

Суперконденсатори (або ультраконденсатори) в значній мірі відрізняються від традиційних конденсаторів у двох аспектах: вони мають більшу площу пластини, а також більш щільний зазор між цими пластинами, оскільки сепаратор поводиться дещо інакше від стандартного діелектрика.
У звичайному конденсаторі є дві пластини, покриті металевим пористим матеріалом, що дає більшу площу для зберігання заряду, розділених за допомогою товстої пластикової плівки або керамічного діелектрика. У міру заряду конденсатора електричне поле створюється з позитивного заряду, що утворюється на одній пластині, і негативного на іншій. Потім це поляризує діелектрик і вирівнює молекули у напрямку, протилежному полю, зменшуючи його силу і дозволяючи пластинам зберігати більший заряд.

У суперконденсаторі традиційним способом немає діелектрика. Натомість є дві пластини, просочені електролітом і розділені набагато тоншим індуктором (зазвичай це пластик або папір). Коли пластини в суперконденсаторі заряджаються, з обох боків індуктора утворюється протилежний заряд. Це називається "електричним подвійним шаром", і з цієї причини ви також можете побачити суперконденсатори, які називаються двошаровими конденсаторами. Поєднання наступних функцій дозволяє суперконденсаторам досягти набагато більшого рівня ємності:

  • Пластини з більшою та ефективнішою поверхнею
  • Зменшена відстань між пластинами

 Акумулятор проти суперконденсатора

Суперконденсатори також мають загальні характеристики як для батарей, так і для традиційних конденсаторів. Ключова відмінність між ними полягає в тому, що батареї мають більшу щільність (зберігають більше енергії на масу), тоді як конденсатори мають більшу щільність потужності (швидше виділяють та зберігають енергію).

Суперконденсатори мають найвищі доступні значення ємності на об’єм та найбільшу щільність енергії з усіх конденсаторів. Щільність потужності суперконденсатора, як правило, у 10 разів більша, ніж у звичайного акумулятора, а це означає, що вони здатні значно пришвидшувати цикли заряду/розряду, спрощену схему зарядки, значно збільшувати термін служби циклу, ширший діапазон робочих температур та високу швидкість розряду для навантажень, які потребують великої потужності протягом короткого часу.
Технологія все більше відповідає властивостям традиційної акумуляторної батареї та формує гібрид у просторі між стандартним конденсатором та акумулятором. Це означає, що вони також добре підходять для паралельного з'єднання з акумуляторами, щоб прийняти найкращі характеристики обох.
Якщо вам потрібно зберегти розумну кількість енергії протягом відносно короткого періоду часу (від кількох секунд до кількох хвилин), у вас занадто багато енергії для зберігання в конденсаторі, і у вас немає часу для зарядки акумулятор, суперконденсатор може бути саме тим, що вам потрібно.

Поточне  та майбутнє  використання

Суперконденсатори стають дедалі більш присутніми у звичайних споживчих пристроях, оскільки їхня вартість стає все більш наближеною до акумуляторів. Вони забезпечують все - від резервного живлення мобільних телефонів до продовження терміну служби акумулятора для пристроїв, яким іноді потрібні швидкі спалахи живлення, як-от функція масштабування цифрової камери.
Вони також стають широко використовуваними у більш вимогливих сферах застосування енергії та енергії, таких як:

  • Резервне копіювання пам'яті в електронному обладнанні, що допомагає керувати вхідною енергією з низькою потужністю
  • Електричні транспортні засоби, яким часто потрібна коротка, велика сила струму
  • Відновлення гальмівної енергії для таких транспортних засобів, як автобуси та поїзди
  • Збір енергії за допомогою вітру та сонячної енергії допомагає згладжувати періодичні коливання живлення

Однак їх використання може виходити далеко за рамки цього, і вони все частіше розглядаються як справжня заміна акумуляторів як частини Зеленого енергетичного переходу у збиранні  енергії та електромобілях.

GDCPH є лідерами цієї технології з їх серією конденсаторів модулів. Ця технологія вже широко використовується в гібридних та водневих  автобусах, вбудованих гібридних автобусах, тролейбусах з двома джерелами, автобусах з водневими  паливними елементами, шкільних автобусах та інших комерційних транспортних засобах. Модулі ультраконденсаторів можна використовувати як ефективні, високонадійні, безпечні та інтелектуальні накопичувачі енергії для запуску, прискорення та гальмування. Зараз ці принципи також випробовуються в трамваях і поїздах, щоб ще більше стимулювати цю конверсію енергії.


Крім того, оскільки IoT продовжує прискорюватися, пристрої, які є частиною мережі, швидше за все, будуть покладатися на певну форму збирання енергії для їх постійного використання та управління енергією. Цілком ймовірно, що суперконденсатори з їх невеликими розмірами, але потужними можливостями зберігання будуть невід'ємною частиною цього. В даний час також триває розробка "гнучкого" суперконденсатора (без втрати функцій), що обіцяє багато застосувань. Це може мати вирішальне значення для майбутнього не тільки Інтернету речей, а й носіїв енергії для портативних товарів широкого вжитку, систем та пристроїв медичного натільного моніторингу.

Технологія AEM компанії Enapter

Що таке технологія AEM Enapter і як вона працює?

Основним продуктом Enapter є стандартизований електролізер з аніонообмінною мембраною (АЕМ), що укладається одна на одну. Електролізери використовують електроенергію для розщеплення води (H₂O) на водень (H₂) та кисень (O₂) шляхом електрохімічної реакції. Стек є серцем електролізера і складається з декількох осередків, з'єднаних послідовно в біполярну конструкцію. Унікальна технологія Enapter-це розробка та експлуатація цих елементів, що складаються з мембранного електродного збірки (МЕА), виготовленого з полімерного АЕМ та спеціально розроблених недорогих електродів. Анодну напівкомірку заповнюють розведеним розчином електроліту КОН (лужного potassium hydroxide); катодна напівкомірка не має рідини і виробляє водень з води, що пронизує мембрану, з анодної напівклітини. Кисень виділяється з анодної сторони і транспортується зі штабеля через циркулюючий електроліт. Водень виробляється під тиском (зазвичай 35 бар) і вже надзвичайно сухим і чистим (близько 99,9%). Використовуючи модуль допоміжної сушарки Enapter, водень подається з чистотою 99,999%.

Яка різниця між технологією протонообмінної мембрани (PEM) та технологією аніонообмінної мембрани (AEM), і які переваги AEM?

Протонообмінні мембранні електролізери (PEM) використовують напівпроникну мембрану, виготовлену з твердого полімеру, призначену для проведення протонів. Хоча електролізери з PEM забезпечують гнучкість, швидкий час відгуку та високу щільність струму, широка комерціалізація залишається проблемою насамперед через вартість матеріалів, необхідних для досягнення тривалого терміну служби та продуктивності. Зокрема, висококисле та корозійне середовище експлуатації елементів електролізера PEM вимагає використання дорогих каталізаторів з благородних металів (іридій, платина) та великої кількості дорогого титану. Це створює виклик масштабованості електролізерів PEM.

Аніонообмінні мембранні електролізери використовують напівпроникну мембрану, призначену для проведення аніонів. Вони є життєздатною альтернативою PEM з однаковими сильними сторонами і кількома ключовими перевагами, що призводять до зниження вартості. Через менш корозійну природу середовища для біполярних пластин замість титану можна використовувати сталь. Крім того, електролізери AEM можуть переносити менший ступінь чистоти води, що зменшує складність системи подачі води та дозволяє фільтрувати дощову та водопровідну воду.

Яка різниця між традиційною лужною технологією та технологією АЕМ та які переваги АЕМ?

Традиційні рідкі лужні електролізери існують на ринку досить давно і коштують порівняно дешево. Однак вони порівняно повільно реагують на коливання енергопостачання, тому складно та ефективно поєднати їх із відновлюваними джерелами енергії. Традиційні рідкі лужні електролізери працюють з висококонцентрованими розчинами електролітів і при низькому тиску. Вони вимагають додаткових етапів очищення та стиснення для отримання високоякісного газу при більш високому тиску на виході. Це рентабельно лише для централізованих та монолітних проектів з багатомолотною потужністю.

Електролізер AEM спирається на переваги традиційних лужних електролізерів, але уникає його слабких місць:

  1. Електроліз АЕМ працює у сильно розбавленому лужному середовищі, і тому з ним набагато безпечніше працювати.

  2. Електролізер AEM може використовувати аналогічно рентабельні матеріали, одночасно виготовляючи набагато чистіший водень з більшою ефективністю.

  3. Електролізер AEM повністю масштабований і ідеально підходить для з'єднання зі змінними відновлюваними джерелами енергії

Скільки коштує виробництво водню за допомогою електролізерів АЕМ Enapter? Яка ціна кг водню?

Вартість зеленого водню залежить від об’єму необхідної потужності, вартості поставленої електроенергії, вартості електролізера та його системи, а також операційної системи для роботи системи. Ми пропонуємо використовувати ці фактори у формулі для прозорого порівняння ціноутворення.

З електролізером поточного покоління EL2.1, вартість капітальних витрат (CAPEX) для виробництва водню оцінюється в 6,67 євро/кг. Ми маємо намір до 2025 року знизити витрати на виробництво водню шляхом електролізу АЕМ нижче 1,5 євро/кг.

Яка загальна ефективність електролізера Enapter?

З електролізером АЕМ нам потрібно 4,8 кВт -год для виробництва 1 Нм3 водню. Це означає, що для виробництва 1 кг водню (стисненого при 35 бар і чистоти ~ 99,9%) потрібно 53,3 кВт -год. 1 кг водню містить 33,33 кВт -год/кг (нижча теплоємність), тобто ККД нашого електролізера вже становить 62,5%. Важливо порівнювати яблука з яблуками: вхідну потужність, виробництво водню, тиск і чистоту. Вони дуже різні для різних виробників. Потрібно порівнювати ефективність системи (не ефективність стека).

Чому AEM є найдешевшою технологією електролізера порівняно з системами PEM та традиційними лужними системами?

AEM є найбільш перспективною технологією для зниження вартості електролізу, оскільки вона поєднує низьку вартість матеріалу для складання та низьку складність та вартість BOP (Balance Of Plant). Технологія AEM дозволяє компактним, масштабованим пристроям, які виробляють попередньо стиснений, високочистий водень, укладатися до будь-якої необхідної витрати.

Які витрати на обслуговування та експлуатацію електролізера Enapter (EL), сушарки (DR), резервуара для води (WT) та системи очищення води (WPS)?

Електролізер вимагає щорічної заміни електроліту, яку клієнт може виконати за 20 хвилин.

Сушарка не потребує обслуговування.

Резервуар для води не потребує обслуговування, якщо він використовується. Якщо вода затримується в резервуарі протягом тривалого періоду, можливо, доведеться промити бак перед продовженням використання.

Як коефіцієнт використання впливає на економічність електролізера?

Enapter вважає, що все виробництво водню має бути зеленим, тому електролізери Enapter мають працювати з відновлюваних джерел енергії, які за своєю природою є децентралізованими та періодичними. Якщо електроенергія буде доступна за належною ціною протягом 24 годин, це призведе до більш швидкого повернення інвестицій електролізера. Однак це рідкість, тому пристрої Enapter розроблені для запуску, зупинки та регулювання норм виробництва за потреби.

Веб -графічний інтерфейс Enapter EL21 (графічний інтерфейс користувача) призначений для локального управління та моніторингу за допомогою веб -браузера.

Дивитися про Веб інтерфейс Enapter

 

 дивитися більше про електролізери Enapter